Matchcupen 2020

Nu är det snart dags!

Du har väl anmält dig till

MATCHCUPEN 2019

matchcup

Vad gäller för årets matchcup?

Vi spelar som förra året ett rent slutspelsträd med att vinna eller försvinna som gäller!

Första helgen är söndag 24 maj och andra helgen lördag-söndag 12-13 september.

Vinner du första omgången söndag 24/5 (då alla spelar) så går du vidare till finalrundorna i september.

Det är alltså ingen som behöver kontakta någon annan inför sin match som tidigare utan bara komma på söndag 24/5 .
Du har då blivit lottad mot en motståndare som du möter och får en bestämd starttid, precis som vid en vanlig tävling.
Går du vidare så får du även då reda på vilken du möter (enligt matchträdet) och en starttid. Du behöver med andra ord engagera dig mindre, bara spela och vinna.

När det gäller lottningen så lottar vi spelfältet rätt av, ingen seedning förekommer!

Vi spelar i år helt utan hcp-reducering utan med fullt HCP enligt slopen.
Åldersgräns: 18 år

Startavgiften är 200:- , betalas vid anmälan. (Hela startavgiften går tillbaka till prisbordet)

Hoppas det här gör att fler upptäcker och tar chansen att vara med i matchcupen. Men för att det ska fungera rent spelmässigt så har vi en begränsning på 16 deltagare.

Ta chansen nu och anmäl dig till årets matchcup, där du har en riktigt bra chans att få ditt namn på en egen parkeringsplats (1:a pris).

/Tävlingsledningen gm Mikael Karlsson