Bokningsregler Hagge GK

Medlemmar med full spelrätt
Kan boka fem (5) starttider på18-hålsbanan, varav max tre (3) på vardagar och två (2) på helger.

Medlemmar med begränsad spelrätt
Kan boka tre (3) starttider på 18-hålsbanan, varav max tre (3) på vardagar och ingen (0) på helger.

Greenfeegäster

Spel med medlem
Greenfeegäst som spelar med medlem som har fullvärdigt medlemskap som bokar in och spelar med i bollen erhåller 25% i rabatt på ordinarie greenfee. Max 1 gäst/ medlem.

Medlem och gäst skall ha samma bokningsnummer och bokning skall vara utförd av medlem.

Ny bokning

Ny starttid kan bokas när tidigare bokad starttid på respektive bana har nyttjats.

”Spontanbokning” samma dag
En spelare är välkommen att boka valfri ledig starttid innevarande dag även om spelaren har starttid bokad längre fram i tiden.

Incheckning

Vid alla bokade starttider ska du checka in i receptionen, via OnTag eller via Min golf bokning innan spel.

Betalning

Greenfee kan betalas i receptionen, eller via Min Golf

Avbokning

Detta gäller vid sen avbokning av en starttid och ”no show” på Hagge GK´s bana:

Sen avbokning
Avbokning ska ske senast 3 timmar innan bokad starttid. Byte av spelare kan ske fram till 15 minuter innan bokad starttid. En medlem som avbokar senare än 3 timmar innan bokad starttid debiteras en avbokningsavgift på 300 kr. En greenfeegäst betalar full greenfee om avbokning sker senare än 3 timmar innan bokad starttid.

”No show”
En medlem som uteblir och inte avbokat sin starttid debiteras en ”no show”-avgift på 300 kr samt mister sin möjlighet att boka starttider i GIT tills betalning skett. En greenfeegäst som uteblir från en bokad starttid betalar full greenfee.

Introduktionskort

Hur använder jag mitt introduktionskort?

Hos oss kan du använda dig av följande kort: DGF, SGF, GAF, SGA och PGA. Syftet med dessa introduktionskort är att ge en möjlighet till tjänste- och studiebesök eller utbyte av erfarenheter klubbar emellan.

Generella regler

Här på Hagge Golfklubb är du välkommen att använda ditt introduktionskort enligt SGF:s och DGF:s rekommendationer. Vänligen föranmäl minst en dag i förväg att du önskar utnyttja ditt kort till shop@haggegk.se alternativt telefon 0240-655780. Kom ihåg att uppge ditt golf id.

Introduktionskoren är inte giltiga vid tävling.

SGF-kortet kan utnyttjas 1 gång/säsong, enligt SGF:s rekommendationer.

DGF-kortet kan utnyttjas 1 gång/säsong, enligt DGF:s rekommendationer.

GAF-, SGA- och PGA-kort kan utnyttjas 1 gång/säsong, enligt respektive organisations rekommendationer.

Har du en bokad starttid?

Kom ihåg att ankomstregistrera dig i receptionen eller golfterminalen.

Efter detta kan du gå ut och njuta av golfspelet!

Har du inte föranmält ditt besök så kommer inte din greenfee att vara justerad

Är det några oklarheter, tveka inte att höra av dig till oss så hjälper vi dig. Du når oss på 0240-655780 eller genom att besöka oss i receptionen.