PADEL

PADEL på Hagge GK

Vid Hagge finns det två fantastiska utomhusbanor för padel nedanför utslagsplats för hål 10 (vid parkeringen på andra sidan vägen från klubbhuset). Banorna är av högsta kvalitet och mycket uppskattade.

Rutinerade spelare i och utanför regionen som spelat på banorna har vid flertalet tillfällen återkopplat att ”kvaliteten på banorna är hög”. Standarden i kombination med läget och det goda samarbetet med Hagge Golfklubb tror vi är anledningen till den positiva utvecklingen i Hagge för padel.

• Under vår/sommar 2022 kommer vi att fortsätta med den populära ”Sommarstegen”, en trevlig turnering där padelpar (+50 par 2021)  utmanar varandra. Den passar bra att köra utomhus under sommar/semesterperioden då matcher kan spelas i ”lagom” takt som passar de flestas almanackor/kalendrar.
  • Nytt för 2022  är att vi kommer bygga en padelbod där hyrracketar, bollrör samt lättare förtäring kommer finnas tillgänligt. Runt banorna kommer vi också att sätta upp mer skyddsnät så att spelare inte behöver springa och hämta bollar i buskage lika ofta.
  • Turneringar – under 2022 kommer vi att förlägga flera våra populära turningar som normalt spelas i vår padelhall till Hagge såsom VB Freda, Lördagssmashen men också skapa nya roliga såsom After Work, Bubbel med padel etc. Mer info kan finner ni i våra sociala medier.
  •

Tänk er att spela padel en skön varm junikväll i Hagges vackra miljö – inget slår det!

Vad är Padel?

Padel (eller padeltennis) är en racketsport som kan ses som en blandning mellan tennis och squash. Det spelas på en plan med två planhalvor avskilda av ett nät, precis som tennis. Däremot så kan man även använda sig av väggarna i spelet – vilket mer liknar squash. Ni kan läsa och se mer hur padel fungerar via denna länk – https://padelregler.se/om-padel.

Det finns padelracket för uthyrning samt bollar till försäljning i Hagge GKs klubbhus (utanför omklädningsrummen). Betalning sker via Swish. Vill man köpa sitt eget racket så finns detta till försäljning i Hagge GKs klubbshop. Vi kommer även att kunna erbjuda företagsevent, tävlingar och nybörjarkurser.

Erbjudande:

Hagge har tecknat ett fördelaktigt avtal med VB Padel som vi vill erbjuda våra medlemmar:

• Idag kostar en timme padel 340kr (fyra spelare vilket innebär 85kr per person). Vi skulle vilja erbjuda dig ett klippkort på 10 timmar för 2700kr, dvs. 270kr för en timme vilket är ett riktigt bra pris  – 20% rabatt!
  • Idag är bokningssystemet för padel inställt så att det inte går att boka längre än 2 veckor framåt. Då vi är först ut med padel så tror och hoppas vi att beläggningen kommer att vara bra och speciellt för ”premium”-tider på kvällar och helger och då kommer det vara en fördel att kunna boka först. Vi vill därmed också erbjuda dig möjligheten att kunna boka tre veckor i förväg för att få bästa möjliga tid.

Om du är intresserad och vill köpa 10-klippkortet för 2700kr som ger dig möjlighet att boka tre veckor i förväg tecknar du detta via denna länk: padel@vbpadel.se
OBS! Gäller endast medlemmar på Hagge GK!