Börja spela golf

Börja Spela Golf!

Vill du lära dig att spela golf?

På Hagge välkomnar vi alla er som vill ta del av baskunskaperna inom golf med målsättningen att en dag ha ett grönt kort så du kan spela på alla golfbanor. Vårt utbildningsprogram startar tidigt på våren och sträcker sig fram till hösten.

Vi kommer köra både helgkurser och intensivdagar under sommaren. Våra olika kursdatum och tider kommer att presenteras nedan allt eftersom dessa blir klara.

DATUM          DELTAGARE     DAGAR        TRÄFFAR

13-14/4              max 8 pers          2
27-28/4             max 8 pers         2
25-26/5             max 8 pers         2

Om du redan nu känner dig sugen så kan du anmäla ditt intresse så återkommer vi när alla datum är fastställda.

Vad kostar det:

Pris: Seniorer från det år man fyller 22 år: 3 950 kr
Pris: Juniorer från 16 år till det år man fyller 21 år: 2 950kr

I priset ingår medlemskap & spelavgift för ditt första år och hela utbildningen, både de praktiska och teoretiska delarna som genomföra av Hagges medarbetare. Den första digitala teoridelen är även den gratis och görs digitalt på nätet. Följ länken https://borjaspela.golf.se/

Steg 1
Ditt första steg in i golfen gör du genom att gå in på Svenska golfförbundets portal för alla som vill börja spela golf. Här går du in och ser på filmer. Superbra sida och du får en bra start in i golfen. Följ lämken https://borjaspela.golf.se/

• Golfens olika slag
  • Fysträning
  • Idrottsplatsen
  • Golfvett och golfregler
  • Testa dig själv så många gånger du vill  på både regler och hur du golfar schysst.

När du har genomgått alla momenten där har du klarat av steg 1 får du ett golf-id och du söker upp den golfklubb du vill börja i.

Steg 2
8 timmars träning i grupp, där vår PGA-tränare Lars Johansson utbildar dig i alla moment.

Steg 3
Nu går du klubbens omtyckta regelvandring med vårt trevliga utbildningsteam som du blir inbjuden till innan du går ut på spel med fadder. Den sker i direkt anslutning till praktikkursen. Efter regelvandringen är du klar för att spela på banan med fadder.

Steg 4
Nu är du ute på banan och tränar på att spela golf. När du har klarat av banan på ett visst antal poäng så är du redo för Grönt kort. Det kommer din fadder/ markör att skriva under. Vi går igenom spelkraven under utbildningen. Målet är att få en bra utbildning och kunna glädjas åt spelet på banan.

Steg 5
När du är klar med spelet så kommer du spela med ett hcp som motsvarar det resultatet du hade på banan. Du registrerar ditt resultat med din fadder med hjälp av ditt Golf-ID. Nu får klubben in dig i systemet och du spelar nu med ett officiellt hcp.
När du genomfört utbildningen och är klar med steg 1-5 och blivit medlem är det fritt fram att spela så mycket du vill, kan och orkar på våra banor. Grattis du är nu klar med Gröna kortet.

Steg 6
Du kommer nu att få en uppföljningsträff där vi träffas och ni kan få repetition på den praktiska utbildningen och vi går även igen lite mera kring det långa spelet. Ett uppskattat tillfälle där vi ses igen!

Steg 7
I september bjuds ni in till en träff med alla nya golfare, då vi spelar 9 hål tillsammans och den som vill kan anmäla sig till att vara med på en liten tävling. Målet är att ni skall få en så bra upplevelse av denna träff och få möjlighet att träffa andra nya under året. Vi tar en fika tillsammans och snackar lite golf. Hela utbildningsteamet kommer att vara på plats denna dag och vår golftränare.

Anmäl dig också via mail till info@haggegk.se

Juniorer 13-15 år tar kontakt med våra junioransvariga som har egna juniorkurser som är  ungdomsanpassade. Hela det programmet ligger ute på våra juniorsidor från och med 15 april.

12 år och yngre rekommenderas istället att påbörja sin golf genom våran knatte och junioranpassade program Golfäventyret. För mera info se på denna sida och kontakta våra junioransvariga.

Varmt välkomna till golfen och Hagge Golfklubb