Seniorgolfen

RoA 2022 60+ Seniorgolfen 2022

Vi hade planerat att starta seniorgolfen måndag den 2 maj men pga banans status är upptakten framflyttad.

Den första möjliga tävlingen kommer att bli en scramble med start kl 8.00

Samling i klubbhuset för information.

Deltagare: Spelare som är 60 år,födda 1962 eller tidigare.

Anmälan till spel ska göras av respektive spelare via internet (www.golf.se) eller via terminalen i klubbhuset.

Anmälan kan göres under veckan före aktuellt datum men senast kl 12.00 dagen innan.

Du som under året fyller 70 år få vid anmälan ange vilken tee du vill spela ifrån, 55 eller 46.

Avanmälan ska göras via nätet eller via telefon till shoppen senast kl 12.00 dagen innan.

Startlista läggs ut på nätet senast kl. 20.00 dagen innan speldatum.

Tävlande ska finnas på plats i god tid före start.

Startavgift 70 kr (inkl. 9-hålsfika) betalas i receptionen.

Önskemål om sen/tidig start kan inte anges

De som går i första boll ställer fram lådan där vi lägger våra signerade kort efter avslutat spel. De tar även med sig skylten ”Närmast hål” och placerar den vid hål 12.

Skylten ska sedan av spelare placeras på green där bollen ligger, inte utanför green.

De som går i sista boll tar med sig skylten ”Närmast hål” tillbaka till startkuren.

Tävlingsledare går i tredje boll från slutet. De ska också informera lottningsansvariga om att de är tävlingsledare.

Spelform: Vi spelar slaggolf, oftast singel.

2 tävlingar där alla damer spelar ifrån tee 40 och alla herrar spelar ifrån tee 46.

3 scrambletävlingar

3 partävlingar

Säsongstävling där man sammanställer de 8 bästa nettoresultaten

Fikapaus efter nio hål. Restaurangen förbereder med kaffe och macka utifrån anmälningslista.

Säsongspriser

Av startavgiften, 70 kr, går 50 kr till 9-hålsfika 0ch 20 kr till priser och säsongsavslutning.

Priser fördelas enligt ”Lathund för prisberäkning”. Denna finns i startkuren.

Säsongsavslutning

Efter sista tävlingen, en scramble, har vi en gemensam avslutning med prisutdelning för säsongen.

För att få mat på avslutningen ska man ha spelat minst 8 tävlingar.

Den som vill äta vid avslutningen ska föranmäla detta till kansliet.

Tävlingsansvariga: Seniorkommittén