SM Klubblag 2022 Hagge GK

Div 1 Norra Herrar

SM Klubblag spelas i klasserna division 1, division 2 samt Lag-SM. Tävlingarna spelas separat för dam och herr, och lag från hela landet är välkomna att delta.

Division 1 spelas över totalt fem ronder – två ronder foursome, två singelronder och en rond fyrboll.

SM Klubblag är ett populärt mästerskap där cirka 300 klubbar årligen brukar delta – 2021 ställde totalt 90 damlag och 216 herrlag upp. Lag-SM lockar ofta också flera av klubbarnas bästa spelare, inklusive landslagsspelare och namnkunniga tourspelare, för att representera sin hemmaklubb.

Följande klubblag är anmälda i norra gruppen:

Avesta GK
Bollnäs GK
Dalsjö GK
Falun-Borlänge GK
Hagge GK
Hofors GK
Hudiksvall GK
Högbo GK

Kumla GK
Mora GK
Rättviks GK
Samuelsdals GK
Sundsvalls GK
Timrå GK
Örebro City G&CC

Tävlingsinformation till deltagande lag:

Nedanstående information uppdateras löpande när ny information finnes.

Om arrangörsklubben

Banan är en lätt kuperad skogs & parkbana med fairways, greener och välskötta skogsdungar i södra Dalarnas idyll. Klubben bildades 1963 som Västerbergslagens golfklubb och de första nio hålen invigdes 1 augusti 1964. Banarkitekt var Nils Sköld. Klubben bytte namn till 1970 till Hagge GK med Hagge Geigert som gäst och samma år besöktes banan av PGA-spelaren Billy Casper som satte nytt banrekord med 69 slag. 1989-1990 byggdes banan ut med ytterligare nio hål efter banarkitekten Sune Lindes ritningar och 1990-1991 byggdes klubbhuset ut.

Hösten 2021 påbörjades en ombyggnad av banans hål 6-7-8. Banan erbjuder den en utmaning för både sällskapsspelaren och elitspelaren trots att längden på scorekortet (par 71) inte framstår som något större hinder. Banrekordet från 55 tee (gul) är 63 slag och vi hoppas att få dokumentera ett fint banrekord under denna tävling från 55 tee.

Kontaktuppgifter

www.haggegk.se, Tel 0240-655780, Epost: shop@haggegk.se

Mer information här:

Boende alternativ

Direkt i anslutning till 18:e greenen med restaurang och klubbhus inom några armslängder ligger våra egna högklassiska stugor.
Stugorna har fyra bäddplatser (2+2) per stuga, litet kök, egen dusch och toalett samt tv. Här bor du så nära banan du kan komma.
20 meter från shop, restaurang, range, övnings greener, bad inom 900meter. Svårt att komma närmare än så.

Ludvika Stadshotell är ett trestjärnigt, familjeägt hotell placerat mitt i centrala Ludvika.
Hotellet ägs och drivs sedan september 2019 av Magnus och Sofie Pepulis.

Bokas på tel alt via mail. För dessa priser ange SM Klubblag Hagge GK

Del i dubbelrum   480kr / natt.

Enkelrum               745kr / natt.

Inkl frukostbuffè / fri tillgång till Gymmet I Ludvika

10% rabatt på Pitchers & Restaurang Akropolis

Välkommen till Ludvikas största hotell. Hotellet ligger mitt i stan med gångavstånd till affärer, gallerior, tåg- och busstationer.

Priser för sportgrupper och tävlingar 2022

4 Bäddsrum 350:-/person & natt
3 Bäddsrum 400:-/person & natt
2 Bäddsrum 450:-/person & natt
Enkelrum 750:- / natt
I priset ingår logi/frukostbuffé. Priset gäller alla dagar under sommaren och grupper från 8 personer.

Boka på telefon 0240-182 20 eller booking@ghe.se ange Lag SM Hagge GK

För er som kommer med eget boende i husbil eller husvagn  så kan vi tillhandahålla 16 ställplatser i närheten av klubbhuset och alla faciliteter så som omklädnad, restaurang  och träningsområden.

Tillgång till omklädnad och toaletter hela dygnet.
Orkar ni inte fixa maten efter ronden så gör du ett besök i en av Sveriges bästa golf restauranger.