Här hittad du information om sportkommittén

Policy för våra serielag i Hagge GK

Hagge GK´s vision är att ha elitlag för herrar, damer och juniorer på högsta möjliga nivå utifrån klubbens aktuella förutsättningar.

Våra elitlag är viktiga för såväl marknadsföring av vår klubb, möjlighet att behålla våra aktiva tävlingsspelare som ett långsiktig mål för yngre spelare i våra träningsgrupper med ambition att satsa på golfen som första alternativ.

På Hagge GK bygger våra trupper på i första hand spelare fostrade i vår egen verksamhet och våra slutgiltiga seniorlag skall bestå av minst 25% juniorer.

För att ge förutsättningar för ett naturligt steg från yngre junior till äldre junior samt från äldre junior till senior förväntas varje lagansvarig inkludera yngre spelare i sammankomster under året, så som träning, spel, gruppaktiviteter och liknande.

//Styrelsen 2021-05-16

Har du frågor kring sportkommitténs arbete med Junior & Elit

Skicka en rad och låt oss veta