Dalagolfen 50+  2023  slutspelad.

I samband med  finalen den 13/9-23 på Aspeboda Gk blev årets Dalagolf 50+ slutspelad. Segrare i A-klassen blev Stefan Krantz, Hagge Gk  och segrare i B-klassen  Lars Holst, Leksands GK.

I klubbtävlingen segrade Hagge Gk efter 4 deltävlingar och finalspelet. I klubblaget ingår dom 5 bästa deltagarna oavsett klass så många har deltagit i laget under sommaren. I finallaget ingick Stefan Krantz, Leif Sundin, Mikael Andersson, Boo Ericson och Sune Bäck.

Dalagolfen 50+ spelas i två gruppen, en i södra och en i norra Dalarna med 4 deltävlingar i varje grupp samt en final som i år spelades i Falun-Borlänge Gk i Aspeboda.  Vi har varit c:a 70 – 80 personer i varje deltävling i södra gruppen, Hagge Gk har haft c:a 15-20 deltagare i varje deltävling.  Det har varit lite mindre deltagande i norra gruppen.

Alla resultat och statuter finns på Dalarnas golfförbunds hemsida.

Nu ser vi fram emot nya tävlingar nästa år !!!!

/Lars Nordström, Hagge gk.