Lär dig HLR! just du kan rädda liv

I Sverige drabbas omkring 10 000 personer varje år av plötsligt hjärtstopp. Det innebär cirka 30 personer om dagen. En av dem kan vara din arbetskamrat, familjemedlem eller granne. Vet du vad du ska göra då?

Om du gör något, och snabbt, finns stor möjlighet att den drabbade klarar sig bra, kanske helt utan skador. Om du gått en kurs i hjärt-lungräddning, kan du tryggt ta hand om och hjälpa en person som fått hjärtstopp tills ambulansen kommer.

INJUDAN TILL HLR UTBILDNING FÖR HAGGES SENIORER

Lördagen 13/5 med start  klockan 09:00 (om vi blir många så kör vi även en kurs med start klockan 13:00.)

Vi håller till på övervåningen i klubbhuset och till vår hjälp har vi Carola Homrighausen som har hittat ”hem” till Hagge och arbetar med HLR mm. på Ludvika vårdcentral

Maxantal för kursen är 20 personer (9-10 per kurstillfälle. )