Nyhet – Peter Bengtsson ny VD/Klubbchef på Hagge GK

Efter en process där vi tagit hjälp av Jan Hedman på NXTjobb har vi nu slutfört rekryteringen av ny VD/Klubbchef. Ny VD/klubbchef blir Peter Bengtsson, som idag är bosatt i Helsingborg. Peter har en lång erfarenhet inom golf som tränare, sportchef och klubbchef.

Peter börjar sin anställning den 26 september men vi kommer att kunna se och träffa honom på Hagge tidigare än så. Tanken är att han kommer att tillbringa ett antal dagar hos oss under sommarmånaderna.

Här kommer några ord från Peter:

“Det känns otroligt hedrande och spännande att ha fått möjligheten att bli ny VD/Klubbchef för Hagge Golfklubb!”

Jag heter Peter Bengtsson, är 53 år och bor idag i Helsingborg tillsammans med min fru Emilia. Vi har två utflugna flickor på 21 och 23 år, som studerar i Malmö respektive Uppsala.

Jag började spela golf som 8-åring i Älmhult (Småland) och har idag hcp +0,1 som jag kämpar hårt för att behålla. Under de senaste 23 åren har jag haft förmånen att jobba med golf på olika golfanläggningar i Skåne som tränare, sportchef och klubbchef. Nu senast som Head-Pro/Sportchef på Rya Golfklubb. Nu är det dags för ett nytt kapitel i livet!

Jag ska erkänna att jag inte visste mycket om Hagge GK när jag sökte jobbet i våras men efter möte med delar av styrelsen på klubben så kände jag mig genast hemma och välkommen. Jag upplevde en klubbkänsla, ambitioner och en framåtsträvan som tilltalade mig mycket. Som klubbchef/VD vill jag vara med och skapa en helhet, trivsel, och en bra sammanhållning så att klubben blir en riktigt härlig plats att vara på. Jag vill även vara med och bidra till vidareutveckling och tillväxt för Hagge GK.

Den 26 september börjar jag min tjänst men tanken är att jag ska komma upp under sommaren för att hälsa på personal, styrelse, partners, medlemmar och entreprenörerna i restaurangen.

Ser verkligen fram emot att få träffa er alla!

Innan vi som familj rycker upp rötterna från Skåne, så kommer jag personligen att försöka hitta ett boende i närheten av klubben. Är det någon som har tips på boende så lämna det gärna till ordf. Tomas Yvell så kan han vidarebefordra det till mig.

Vi hälsar Peter varmt välkommen till Hagge GK och ser fram emot att arbeta tillsammans med honom under många år.

Tomas Yvell, ordförande Hagge GK
Email: tomas.yvell@gmail.com